Social advertising as an instrument of conflct management

Ю. А. Баталыгина

Abstract


The dynamism and fragmentation of modern society create a favorable atmosphere for the emergence and development of many social conflcts. The best way to control social conflct is a non-violent method of prevention. However, the detection and identifiation of problems at the stage of their appearance, prevention of social conflct are the most diffiult in resolving conflcts, it requires the functioning of whole system of coherent and effective methods and tools of social policy. One such tool is the social advertising, playing the integrative, translating and imperative features.

Keywords


PSA; conflct management; social institutions; conflct prevention; social problems

References


Астахова Т. В. Хорошие идеи в Америке рекламируют // Рекламный мир. 1994. № 2 // http://www.socreklama.ru/analytics/list.php?ELEMENT_ID=4930&SECTION_ID=107&sphrase_id=18316

Васильева Е. И. Институализация социального конфликта: современный опыт США // Социальные конфликты. 1994. № 6.

Зайцев А. К. Социальный конфликт. 2-е изд. М.: Academia, 2001.

Лазутина В. Г. Основы творческой деятельности журналиста // http://evartist.narod.ru/text6/39.htm

Николайшвили Г. Г. Социальная реклама: некоторые вопросы теории и практики [Электронный ресурс] // Научно-публицистический журнал «Регионология». Саранск: НИИ регионологии ФГБОУ ВПО «МГУ им. Н. П. Огарёва». 2008. № 2 // http://regionsar.ru/node/94/

Нагайцев В. В. Проблемы становления социальных институтов конфликторазрешения в российском обществе // Известия Алтайского государственного университета. Вып. 2–2. 2010.

Новейший философский словарь. Минск: Книжный Дом. А. А. Грицанов. 1999 // http://dic.academic.ru/dic.nsf/dic_new_philosophy/1142

Новикова С. С. Социология: история, основы, институционализация в России. М.: Московский психолого-социальный институт; Воронеж: Издательство НПО «МОДЭК», 2000.

Селезнева Л. Мировой опыт ненасильственного разрешения конфликтов // Социальные конфликты. М, 1993. № 5.

Соколов С. В. Социальная конфликтология. М.: Юнити-Дана, 2002.

Соснин В. А.Теоретические и практические подходы к урегулированию конфликтных ситуаций в зарубежной конфликтологии // Социальные конфликты. 1994. № 6.

Степанов Е. И. «Методологические ориентиры экспертизы и регулирования социальных конфликтов» // Социальные конфликты. 1994. № 6.

Федеральный закон Российской Федерации от 13 марта 2006 г. N 38-ФЗ «О рекламе» // http://www.rg.ru/2006/03/15/reklama-dok.html


Refbacks

  • There are currently no refbacks.