Information Anti-Drug Policy as Spaces for Conflict Management

А. Н. Сунами

Abstract


The major theories of against drugs efforts, based on medicine and psychology, law and criminology, economics and social science differ significantly as far as their concepts of anti-drug policy are concerned. It stands to reason that if the interaction of the modern state and the drug market is a space combat incompatible interests and objectives, the significant potential for the researching of the drug problem is in the field of conflict studies. A specific attitude, which creates as a result between the state, civil society and drug market, requires a conflict investigation for effective management of social contradictions. Furthermore, it can safely assume that modern war on drugs cannot look just like a criminal punishment for illicit drug traders and treatment for drug users. From what the author says it becomes clear that the need to change the infrastructure of social relations, connected with drug trade and use, through information policy technologies. As regards conceptual and methodological foundations of this activity, it exceeds the limits of debate about the specific content of anti-drug advertising or public appeals active combat drug propaganda. Interpret-ing the prevailing scientific approaches to the information policy, the author proposes his own view on on the content and characteristics of the conflict management in the context of information anti-drug policy.

Keywords


drug conflict; anti-drug policy; information anti-drug policy

Full Text:

 Subscribers Only

References


Гавра Д. П. Кириллова А. В. Анализ функционирования общественного мнения в сфере управления// Пятая Санкт-Петербургская Ассамблея молодых ученых и специалистов. Тезисы докладов. СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2000.

Газимагомедов Г. Г., Сунами А. Н. Наркоконфликт и конфликтная ответствен-ность— новые понятия конфликтологии // Конфликтология. 2012. Вып. 1.

Зазулин Г. В., Стребков А. И. Конфликтологическая модель наркореальности и антинаркотическая политика // Этносоциум и межнациональная культура. 2010. Т. 25. Вып. 1 (25).

Информационная политика / под ред. В. Д. Попова. М.: Изд-во РА ГС, 2003.

Булгак В. Б., Варакин Л. Е., Ивашкевич Ю. К. Концепция развития связи Российской Федерации. М.: Радио и связь, 1995.

Липпман У. Общественное мнение. М.: Институт фонда«Общественное мнение», 2004.

Музилев В. Н., Незнамов В. К. Средства массовой информации как орудие политики // Власть. 1997. №12.

Нисневич Ю. А. Информация и власть. М.: Мысль, 2000.

Проблемы теории государства и права/ под ред. С. С. Алексеева. М.: Юрид. лит., 1987.

Пугачев В. П. Средства массовой коммуникации в современном политическом процессе // Вестник Московского Университета. Сер. 12. Политические науки. 1995. №5.

Сунами А. Н. Политика управления наркоконфликтом в контексте информационной войны. СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2007.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.